زمان جاری : یکشنبه 17 تیر 1403 - 4:20 بعد از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم


سلام مهمان گرامي؛
مهمان گرامي، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد


آیا میدانید؟ ایا میدانید :






تعداد بازدید 184
نویسنده پیام
eskandari آفلاین



ارسال‌ها : 2
عضویت: 22 /8 /1396
توصیه هایی به مربیان از مدرسه فوتبال بانوان

مدرسه فوتبال و فوتسال بانوان

مدرسه فوتبال بانوان تیکا در تمامی رده های سنی فعالیت داشته و در نظر دارد با برگزاری دوره های اموزش فوتسال و فوتبال گامی محکم برای استعداد یابی و تیم داری در سطوح مختلف بردارد.

در همین راستا این مدرسه فوتبال بانوان بر اساس متد روز دنیا کلاس های آموزشی خود را برگزار می نماید

نکات زیر نمونه هایی از مطالب اموزشی فوتبال در این مدرسه فوتبال است

نکاتی برای مربیان فوتبال و فوتسال بانوان

به یاد داشته باشید بهترین تیم و بازیکن آن است که برای بهتر شدنشان سالهاست با یکدیگر تمرین می کنند. مدرسه فوتبال بانوان همواره باید نکات زیر را برای آموزش فوتبال و آموزش فوتسال در نظر گرفته و همواره این نکات را رعایت کند.

  1. قبل از هر تمرینی در زمین باید بازیکنان را گرم کرد
  2. همیشه مربی فوتبال باید گزارشی از عملکرد هرجلسه داشته باشد
  3. در تمرینات سنگین بهترین روش برای پایداری و انگیزه بازیکنان استفاده از شریک و همراه ورزشی است.
  4. به صدای بدن خود گوش دهید و در صورت نیاز استراحت دهید و بعد از تمرینات سنگین برای عضلات درگیر تایم مناسب ریکاوری را ایجاد کنید
  5. فوتبال و فوتسال بازی کردن خود بهترین تمرین برای آمادگی بازیکن برا فوتبال و فوتسال است

  6. برای گروه سنی 5-7 ساله؛ تمرین حدود 45 دقیقه تا 1 ساعت
  7. تجهیزات: برای هر بازیکن باید یک توپ تهیه شود تا برای هر تمرین بتواند به صورت انفرادی آموزش ها را پیگیری نماید.کیسه تجهیزات مناسب برای مربی شامل مخروط های زمینی(دیسک)، مخروط های بلند تر و کاور های رنگی (برای تقسیم تیم) می باشد.

    نکات آموزش مهارت فوتبال و فوتسال:

    در زمان تمرینات برای رده سنی 5 تا 7 سال حتما باید تمرکز مربی بر یک مهارت اصلی برای هر تمرین باشد

    در هنگام برنامه ریزی تمرین، یک موضوع اصلی را برای تمرکز برای آن روز انتخاب کنید، مانند شوت زدن، حرکت پا به توپ، دریبلینگ، دفاع، پاس و انواع آن و ...؛ تمام تمرینات جلسه تمرینی آن روز باید متمرکز بر روی یک مهارت اصلی باشد. با تمرین ساده تر شروع و سپس به تمرین های پیچیده تر برسید. با تمرکز بر تنها یک مهارت در هر جلسه تمرین فوتبال و فوتسال، شما می توانید اصول را آموزش دهید؛ و در انتهای آن جلسه می توانید بازخورد مناسبی از میزان بهبود مهارت مورد نظر خود را در بازیکنان خود بگیرید. این نکته برای تمام رده های سنی صدق میکند. البته لازم به ذکر است برای این رده سنی بهتر است از ترکیبی از تمرینات فان و بازی های گروهی و آموزش مهارت ها استفاده کرد.

    اجازه دهید بازیکنانتان بیشترین میزان لمس و حرکت با توپ را داشته باشند:

    برای افزایش مهارت های پایه در فوتبال و فوتسال، باید حرکت صحیح با توپ را به عنوان یک هدف اصلی به شمار آوریم تا اطمینان حاصل شود که هر بازیکن در طی بازی به بهترین شکل ممکن بر توپ و حفظ و حرکت ان تسلط دارد. در هنگام آموزش بسته به تعداد بازیکنان حتما آن ها را به گروه های کوچکتر تقسیم کرده و تمرینات را با هریک از گروه ها ابتدا به صورت جداگانه و بعد به صورت کامل اجرا نمایید

    انتخاب صحیح آموزش ها

    گاهی برای یک تمرین دو مهارت درگیر است برای مثال آموزش دریبلینگ با آموزش دفاع تداخل دارد در این صورت میتوان هر دو مهارت را پوشش داد ولی با این تفاوت که یک مهارت به عنوان مهارت اصلی است و دیگری مهارت فرعی به شمار می رود. و و سایر تمرینات بر مهارت اصلی تمرکز دارد.

    بیشتر از زمانی که برای هر جلسه وقت دارید برای آن جلسه برنامه ریزی کنید:

    در هنگام تمرین فوتبال و فوتسال مخصوصا زمانی که تیم شما جوان است داشتن تمرینات متنوع و با تعداد زیاد ضروری است. گاهی ممکن است در جریان یک تمرین سنگین نیاز داشته باشید آن تمرین را با تمرینات ساده دیگر همراه کنید. یا جتی ممکن است در جریان تمرینات خود با بی انگیزگی و عدم علاقه بازیکن به آن تمرین رو به رو شوید. بنابرای داشتن تمرینات پشتیبان برای هر جلسه امری ضروریست.

    محدود کردن زمان صحبت کردن

    همیشه تلاش کنید تمرین را با نشان دادن توضیح دهید. بیش از حد از دستورالعمل ها استفاده نکنید. و باز هم تاکید میکنیم بیش از یک مهارت اصلی را در تمرین خود آموزش ندهید. چرا که یادآوری آن برای بازیکن سخت می شود.

    سنگینی تمرین خود را برای بازیکنان با تشویق کاهش دهید:

    هنگام اموزش یک مهارت که برای بازیکن به نسبت سایر مهارت ها سخت تر است و نیاز به تلاش بیشتری از جانب بازیکنان دارد مربی باید با الفاظ روحیه بخش بازیکن را به انجام بهتر مهارت سوق دهد. برای مثال تمرینی که نیازمند سرعت بیشتر بازیکن می باشد ولی بازیکن با سرعت کم کار میکند مربی میتواند با تشویق و افزایش روحیه بازیکن سرعت و تکنیک بازیکن را افزایش دهد. و مهارت بازیکن بهبود یابد .

    تفاوت های فردی بازیکن را در نظر بگیرید

    بچه های کوچک تر با سرعت های مختلف از یکدیگر توسعه می یابند، و گاهی اوقات پیشرفت یک کودک می تواند 11 ماه سریعتر از جوانترین بازیکن تیم باشد که برای بازیکن مزیت بزرگی حساب می شود. به عنوان یک مربی ممکن است تصمیم بگیرید با بازیکنان بی تجربه تر آغاز کنید و با آموزش های اصولی فوتبال و فوتسال و براساس توانمندی های آنها ابتدای کار خود را با باخت در مسابقات شروع کنید . ولی در طی این مسیر تیمی یکدست و توانمند داشته باشید. مدرسه فوتبال بانوان تیکا با چنین رویکردی کار خود را آغاز نموده است و امید وار است با همراهی والدین تیمی یکدست و قدرتمند را تشکیل دهد.

    با نگاه مثبت باشید!

    هنگام یادگیری فوتبال، بازیکنان جوان به ویژه به ستایش و تشویق نیاز دارند. چیزهای کوچک هر فرد را پیدا کنید که به خوبی انجام می دهد و این چیزهای کوچک را به منظور ایجاد حس موفقیت و افتخار به او ابراز کنید و باور داشته باشید که بهبود عملکرد بازیکن را خواهید دید

    عشق به فوتبال را آموزش دهید:

    مهمترین و بارزترین خصوصیت یک مربی موفق، برگزاری تمرینات به شکلی سرگرم کننده و جذاب برای بازیکنان است به طوری که بازیکنان عاشقانه فوتبال بازی کنند.

    از تمرین برای از بین بردن عادت های بد استفاده کنید

    کودکان اغلب در سنین جوانی بازی فوتبال را شروع می کنند. مهمترین اصل برای مربی آموزش شیوه صحیح اجرای یک مهارت است. چرا که اگر از ابتدا به درستی آموزش نبیند اصلاح این مهارت در بزرگسالی بسیار سخت می شود. بنابراین تلاش کنید خود باعث ایجاد عادت اشتباه در بازیکن نباشید. و عادت های اشتباه قبلی را بشکنید.

    در این را صبور باشید و مطمئن باشید وقت برای بازی کردن بازیکنانتان زیاد است اگر به خوبی آموزش دیده باشند.

    مسابقه خوب است

    فرهنگ مدرسه فوتبال و فوتسال تیکا این است که همه برنده هستند. کودکان گاهی در بازی های رقابتی عملکرد مناسبی ندارند. شما میتوانید برای این رده سنی با برگزاری مسابقات دوستانه در جریان تمرین و ایجاد یک جریمه خنده دار برای تیم بازنده از فشار ناشی از برد و باخت کاهش داد.


چهارشنبه 20 دی 1396 - 11:41
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
پرش به انجمن :


تماس با ما | توصیه هایی به مربیان از مدرسه فوتبال بانوان | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS