زمان جاری : پنجشنبه 14 تیر 1403 - 11:44 بعد از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم


سلام مهمان گرامي؛
مهمان گرامي، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد


آیا میدانید؟ ایا میدانید :






تعداد بازدید 186
نویسنده پیام
parmiz آفلاین



ارسال‌ها : 25
عضویت: 1 /3 /1396
تردمیل برای ورزش و تسکین درد

یکی از محبوب ترین انواع تجهیزات ورزش خانگی، تردمیل است. تردمیل به صورتی خیلی ساده، تمرین هوازی کارآمد فراهم می کند.برای بسیاری، تردمیل یک انتخاب خوب برای شروع یک ورزش منظم جدید به دلیل راه رفتن است و توسط بسیاری از افراد قابل تحمل و صبر و در نظر گرفتن سطح تناسب اندام کار آمد می باشد . به عنوان قدرت و استقامت در حال توسعه، تردمیل می تواند برای دویدن بسیار مناسب باشد.تردمیل یک قطعه نسبتا آسان از تجهیزات ورزشی برای مصارف خانگی و باشگاهی عرضه می گردد. تردمیل یک سطح قابل پیش بینی است که بسیار ساده تر از پیاده رو، محدودیت و یا مسیرهای پیاده روی و خطر قطع به مذاکره کاهش می یابد.
تمام جنبه های تمرین را می توان توسط کاربر کنترل: سرعت، شیب، گرم کردن دوره، دوره سرد، و صرف انرژی بررسی کرد . به طور کلی، کاربران می توانند برنامه های سفارشی را از مربی خود گرفته و به طور برنامه ریزی شده از تردمیل خود چه در باشگاه و چه در منزل بهره ببرند . کاربران متعدد می توانند از تجهیزات مشابه بدون تنظیم ساختار استفاده کنند.برخی تردمیل ها ویژگی های خاص مانند شمارنده گام و ضربان قلب تا پیشرفت تناسب اندام را می توانند داشته باشند. تردمیل وسیله ای است که به طور کلی کالری می سوزاند .
یکی از مزایایی که این وسیله ورزشی با خود به همراه دارد ، این است که خیلی سریع تر از دوچرخه سواری می تواند در منزل کالری بسوزاند و به تناسب اندام منظور شده برسد.کاربران گرامی می توانند به انجام کارهای روزانه خود از جمله تماشای تلویزیون و یا آهنگ گوش دادن بر روی تردمیل به دویدن و پیاده روی بپردازند ، این نیز یکی از مزایای تردمیل محسوب می شود . این روش شوق تمرین کردن بر روی تردمیل را افزایش می دهد.افرادی که نگران از دست دادن وزن خود هستند و ازین موضوع رنج می برند که وزنشان رو به افزایش است ، تردمیل بهترین وسیله ورزشی برای کاهش وزن است .
تردمیل خیلی زود در مقایسه با ابزار های ورزشی دیگر ، باعث کم شدن وزن کاربران می شود . به عنوان مثال تردمیل در مقایسه با دوچرخه 25 درصد کالری سوزی بیشتری راهمراه دارد.اما در مقابل مزایا ممکن است برای برخی ها تردمیل معایبی هم داشته باشد ، از جمله قیمت آن است. تردمیل ابزار ورزشی است که برای بعضی از افراد، خرید آن گران محسوب می شود که این جزء معایب آن است .
افرادی که از تردمیل بدون مربی و مطالعه قوی استفاده می کنند ممکن است دچار ناراحتی های مفاصل و لگن و درد مچ پا شوند . پس بهتر است حتما با یک مربی قبل از شروع استفاده از تردمیل مشورت نمائید . تعمیر و نگهداری تردمیل از جمله کارهای است که در استفاده از آن باید مورد توجه قرار بگیرد . روغن کاری به موقع تردمیل عمر آن را افزایش می دهد . برخی از تردمیل های موتور دار دارای صدایی است که باعث ایجاد سر و صدا شده و موجب دخالت در نزدیکی تجهیزات دیگر ورزشی می شود.
تردمیل به دلیل اینکه نوع محدودی از ورزش هوازی محسوب می شود و تنها یک الی دوحالت از راه رفتن و دویدن را به دنبال دارد بعد از مدتی برای کاربران خسته کننده شده و حکم دکور را در منزل پیدا می کند . کاربران می تواند با انتخاب مکان مناسب برای تردمیل خود بهترین استفاده را از آن ببرند . تردمیل ها معمولا انواع مختلفی دارند . بر اساس اطلاعات و قدرت موتوری تقسیم بندی می شوند . قدرت موتور در تردمیل یکی از امتیاز هایی که در استفاده از آن محسوب می شود ، بدان معنا که یک حرکن نرم را برای کاربر فراهم می سازد .
مساحت سطح در حال اجرا باید به اندازه کافی بلند و به اندازه کافی گسترده برای راه رفتن کاربران باشد تا از خطر افتادن و سر خوردن نا به هنگام جلوگیری کند . یکی دیگر از امکاناتی که یک تردمیل باید داشته باشد زیرسازی آن است .کیفیت زیر سازی باید به اندازه کافی جذب باشد تا از هرگونه خطر احتمالی برای مفاصل جلوگیری کند . اما آنقدری هم نباشد که احساس ناپایداری فراهم آورد .
در داخل هر تردمیل یک کتابچه راهنما وجود دارد که با متنی بسیار روان تمامی سطوح تردمیل را توضیح کامل داده است . کاربران گرامی با مطالعه دقیق این دفترچه راهنما از کیفیت تردمیل خود آگاه می شوند و با یک برنامه قوی همراه مربی به آن تناسب اندام مدنظر خود در سریع ترین زمان ممکن می رسند . تردمیل ، ورزشی است که در گیر حرکت تکراری بازوها، پاها و باسن به عنوان فعالیت هوازی شناخته شده است. تردمیل یک دستگاه هوازی مورد استفاده در سالن های ورزشی و خانه است. با استفاده از این دستگاه شما دیگر نیاز نیست بیرون از منزل و در هواس سرد و گرم بدوید .
یکی دیگر از نگرانی هایی که کاربران با آن مواجه هستند درد کمر و یا ورم مفاصل است که امروزه تاثیر آن بیشتر هم شده است . شما با استفاده از تردمیل می توانید از درد های ناشی از کمر درد و مفاصل پاها جلوگیری کنید . این عمل در حال اجرا و استفاده از تردمیل ضربه به بالا زده و باعث می شود تا مفاصل پاهای شما کاربران آزاد شده و از گرفتگی آن نیز کم می شود . تفاوتی که بین راه رفتن در پیاده رو و دویدن بر روی آسفالت با تردمیل وجود دارد همین گرفتگی عضلات و مفاصل پاها است .
یکی دیگر از تفاوت های عمده میان تردمیل و پیاده روی در خارج از منزل وجود باد است .شما در داخل خانه بدون هیچ بادی بسیار راحت پیاده روی بر روی تردمیل خود را انجام می دهید ، اما اگر بیرون از منزل این کار را انجام دهید ، دچار نبرد با بادهای تند خواهید شد اما در مقابل تردمیل در باشگاه و یا منزل شخصی این باد ها را به دنبال ندارد ، اما ممکن است یک نسیم ملایم به شما بخورد که برای جلوگیری از این مورد هم می توانید شیب تردمیل خود را افزایش دهید تا از این باد خیلی کم هم جلوگیری نمائید .
شما کاربران گرامی بر روی سطح صاف و بی نقص تردمیل به طور مداوم می توانید به دویدن و پیاده روی خود ادامه دهید اما اگر همین عمل را در بیرون از منزل امتحان کنید ، ممکن است سطح های مختلفی از زمین به شما برخورد کند . بعضی مواقع صاف بعضی مواقع شیب ، باریک و وسیع ، همه جور احتمالی در دویدن بیرون از منزل ممکن است ، باشد .
اما این احتمالات در ورزش با تردمیل وجود ندارد . بدین منظور تردمیل بهترین وسیله ورزشی برای تمرین در منزل است . باید بدانید در هنگام دویدن چه بر روی تردمیل و چه بر روی آسفالت ، عضلات شما اعم از ساق پا ، فلکسورهای ران و شکم و عضلات چهار سر درگیر می شوند و منقبض خواهند شد ، شما باید بدن خود را در هنگام دویدن ثابت نگه دارید تا گرفتگی این عضلات جلوگیری کنید .
زمانی که کاربران بیرون از منزل و بر روی یه تپه یا شیب تند می دوند عضلات پاهای آنها به شدت دچار مشکل می شود و دلیل آن این است شما در هنگام راه رفتن بر روی تردمیل در حالت شیب می توانید شیب خود را کنترل کرده و قدرت بدنی خود را حفظ کنید اما در مقابل بیرون از منزل و راه رفتن در حالت شیب این امکان وجود ندارد و شما باز هم دچار مشکل خواهید شد . این هم یکی دیگر از مزایای تردمیل محسوب می شود .
نکته ای در استفاده از تردمیل باید به آن توجه شود این است که برای اولین بار اگر از این وسیله ورزشی استفاده می نمائید می بایست نرده های دستی آن را گرفته و در هنگام دویدن از آن کمک بگیرید زیرا احتمال آن می رود سرعت تردمیل بالا برود و شما دچار سانحه شوید . این نرده ها هم از دیگر مزایایی پیاده روی و ورزش بر روی تردمیل ایت که این مورد نیز در بیرون از منزل و دویدن بر روی آسفالت وجود ندارد .
تردمیل یکی از محبوب ترین دستگاه های تناسب اندام در خانه با توجه به گزارش های مصرف کنندگان است . با داشتن یک تردمیل خوب در خانه ، شما می توانید یک تمرین قلبی عروقی مناسب داشته باشید . تردمیل وسیله ورزشی بسیار آسان در منزل تمرینی خوب و مفید برای تناسب اندام را فراهم می آورد . تردمیل ها دارای دو نوع تاشو و غیر تاشو هستند . نوع تاشوی آن در هنگامی که استفاده نمی گردد می تواند به عنوان تخت از آن استفاده شود . اندازه استاندارد یک تردمیل مرغوب حدود 6 1/2 فوت طول و 3 فوت عرض است .
یکی از مزایایی که یک تردمیل تاشو دارد این است که در محیط منزل در هنگامی که استفاده نمیگردد جا نمیگیرد. ضخامت تردمیل تاشو از موارد مهم آن محسوب میشود ، کاربران گرامی اگر بعد از اتمام تمرین خود تردمیل را به حالت تاشو درآورید خیلی مراقب آن باشید تا به ان آسیب نرسد ، شما با محدود کردن آن به دیوار می توانید این کار را انجام دهید . جمع و جورترین تردمیل نیز بین 10 تا 11 اینچ ضخامت دارد ، اما بااین حال باید مراقبت از آن بیشتر نمائیم.
تردمیل جمع و جور بسیار مفید خواهد بود زیرا شما می توانید به راحتی موقعیتی مناسب برای قرارگیری آن انتخاب کرده و از آن به راحتی استفاده نمائید . بهتر از در هنگام خرید تردمیل تمامی جوانب از جمله نام مدل و تمامی اطلاعات آن را از فروشنده دریافت نمائید و مطمئن شوید یک تردمیل تاشو را در حال خریدن هستید . این نکته را برای این بیان می کنیم زیرا وقتی شما کاربران گرامی تردمیل را خریداری کرده و به منزل بردید ، در قرارگیری ان دچار مشکل نشوید .
تسمه تردمیل و سطحی که ورزشکاران بر روی آن می دوند تاشو می باشد . تردمیل تاشو معمولی شامل یک موتور قوی و استاندارد است که این مورد نیز می تواند سرعت تردمیل کوچیکتر را محدود کند . مدل هایی نیز وجود دارند که دارای قیمت گران تر و به مراتب قوی تر هستند و نیز دارای ویژگی های خاصی از جمله مانیتور ضربان قلب به روز شده می باشد .
یک نکته ای که خیلی شایان به ذکر است ، این می باشد که : یک تردمیل جمه جور خیلی تاثیر بیشتری از راه رفتن در یک مسیر طولانی را دارد . بعنوان مثال اگر فردی 4.5 مایل در ساعت راه برود و 13 دقیقه مسافت را طی کند حدود 300 کالری با وزن 125 پوند می سوزاند ، اما همان مسافت را بر روی تردمیل بگذراند و وزنش 185 پوند باشد این بار 444 کالری می سوزاند . فرق بارز راه رفتن در خارج از منزل با راه رفتن بر روی تردمیل در این مورد مشهود بود .
تردمیل وسیله ای برای بهبود سلامت جسم و روح است . اما همین تردمیل را اگر بدون برنامه صحیح و بدون مربی استفاده نمائیم ، دچار آسیب جدی و صدمه خواهید شد.تردمیل باید به دور از گرد و خاک باشد . برای قرار گیری تردمیل باید سطحی صاف انتخاب شود . اگر تردمیل خود را در گاراژ یا پارکینگ منزل نگهداری می کنید ، حتی الامکان می بایست تحت پوشش و محافظ قوی قرار گیرد تا از نفوذ گرد و خاک به آن جلوگیری کند .
پوشش خود کاربر در امر استفاده از تردمیل حائز اهمیت می باشد . پوشش نباید آنقدر شل باشد تا کاربر را هنگام استفاده از تردمیل دچار نگرانی و اضطراب کند . کفش مناسب نیز برای دویدن باید فراهم باشد زیرا از ارکان اصلی راه رفتن بر روی تردمیل است . در هنگام دویدن بر روی تردمیل به هیچ عنوان توقف را به طور یه دفعه ای انجام ندهید زیرا این کار باعث می شود عضلات شما قفل کرده و سانحه ای را ببار آورد .منبع:تردمیل


سه شنبه 02 خرداد 1396 - 10:29
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
پرش به انجمن :


تماس با ما | تردمیل برای ورزش و تسکین درد | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS