زمان جاری : پنجشنبه 14 تیر 1403 - 11:32 بعد از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم


سلام مهمان گرامي؛
مهمان گرامي، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد


آیا میدانید؟ ایا میدانید :






تعداد بازدید 170
نویسنده پیام
parmiz آفلاین



ارسال‌ها : 25
عضویت: 1 /3 /1396
مصارف پزشکی تردمیل را بیشتر بشناسیم

از کاربردهای خوب تردمیل توانبخشی به بیمارانی است که به دلایلی از جمله سکته مغزی، ام اس، بیماران پارکینسونی و ... دچار مشکلات حرکتی بسیاری هستند. استفاده از این دستگاه برای این افراد می تواند به مقدار زیادی کمک رسان در بهبود وضعیتشان باشد.بیمارانی که مشکل مفصلی یا حتی استخوانی دارند با نظارت پزشک خود می توانند از این دستگاه برای بهبود وضعیت خود استفاده کنند.
شاید اسم تردمیل های آبی به گوشتان خورده باشد که این تردمیل ها به منظور مصارف پزشکی به بازار عرضه شده است و توانسته اند در این زمینه بسیار سودمند باشد.تردمیل ها به دو دسته اصلی موتوردار و بی موتور تقسیم می شوند و تردمیل های که فاقد موتور هستند بدون برق کار می کنند و صفحه تسمه آنها با استفاده از نیروی کاربر به حرکت در می آید و کار با آنها مشکل تر از تردمیل های برقی است.
اکثر افراد دستگاه تردمیل را به عنوان دو درجا می شناسند. تردمیل این امکان را به کاربر خود می دهد ساعت ها بتواند بدود بدون اینکه حرکتی داشته باشد. تردمیل ها یا از جنس استیل ساخته شده است یا آلومینیوم که از نوع سبک آن معمولا ساخته می شود.
قیمت و حتی وزن تردمیل های بی موتور از تردمیل های برقی سبک تر و ارزان تر است ولی اغلب افراد از تردمیل های برقی به دلیل داشتن امکانات بیشتر استفاده می کنند.دستگاه تردمیل کاربردهای زیادی دارد و افراد به منظورهای متفاوتی مانند کاهش وزن یا رسیدن به تناسب اندام از آن استفاده می کنند. حتی ورزشکاران زیادی برای حفظ آمادگی جسمانی خود و تمرینات ورزشی از این دستگاه استفاده می کنند و علاوه بر این تردمیل در مصارف پزشکی و بازتوانی افراد نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.
از تردمیل در سالن های ورزشی و باشگاه ها در کنار سایر وسایل های فیتنس استفاده می شود و طرفداران زیادی نیز دارد. استفاده از تردمیل باعث شده است تا مردم کمتر وقت خود را در ترافیک برای رسیدن به باشگاه های ورزشی هدر دهند و بیشتر به ورزش کردن بپردازند. ترکیب تردمیل و درازنشست و ورزش های کششی می تواند برای باشگاهی خانگی خوب و بسیار مفید واقع شود.
همان طور که می دانید یکی از کاربردهای تردمیل در زمینه پزشکی برای بیماران قلبی است. پزشک فردی که بیماری قلبی دارد با راه رفتن و دویدن او می تواند از طریق نمایشگر دستگاه به تعداد ضربان قلب و چگونگی فعالیت بدن کاربر دست یابد و بر آن تسلط داشته باشد.انجام دادن این حرکت در علم پزشکی الکتروکاردیوگرافی نامیده می شود و البته در زمان های گذشته قبل از اینکه تردمیل به عنوان دستگاهی برای ورزش استفاده شود به عنوان یکی از تجهیزات پزشکی مورد استفاده قرار می گرفت.
تردمیل های برقی نسبت به تردمیل های بدون موتور امکانات بیشتری دارند، مانند؛ صفحه نمایشگر که در طول تمرین این امکان را در اختیار کاربر قرار می دهد تا از تعداد ضربان قلب، کالری مصرفی، مسافت طی شده و سرعت خود مطلع شود و با استفاده از این اطلاعات برنامه مناسبی برای خود طراحی و اجرا کند.در بیشتر تردمیل های برقی شیب به صورت برقی و با فشار دادن دکمه ای تغییر می کند و میتوان آن را به میزان دلخواه تغییر داد و حالت تپه نوردی را برای خود به وجود آورد.
استفاده از شیب ملایم برای بدن بسیار مفید است و می تواند به راحتی باعث افزایش متابولیسم و تقویت پاها شود.نکته مهم در استفاده از تردمیل یا هر وسیله ورزشی آن است که کاربران در ابتدای کار طریقه صحیح به کارگیری آن را آموزش باید ببینند تا برای بدن ورزشی مفید انجام دهند.فراموش نکنید که قبل از رفتن بر روی تردمیل دفترچه راهنمای آن را مطالعه کنید و از یکی از مربی های ورزشی در این زمینه راهنمایی بخواهید.مطلوب تر آن است که قدرت موتور تردمیلتان حداقل 1.5 اسب بخار باشد و قابلیت تحمل وزن تا 120 کیلوگرم را داشته باشد.
در هنگام خرید فراموش نکنید که وزن افرادی که قرار است از این دستگاه استفاده کنند را در نظر بگیرید به گونه ای که آنها نیز بتوانند به راحتی روی عرض دستگاه راه بروند و ورزش کنند و دچار مشکلی نشوند.فراموش نکنید که شیب و سرعت دستگاه تردمیلتان را به صورت همزمان بالا نبرید، زیرا این کار باعث آسیب رسیدن به مفصل و زانوها می شود و شما را دچار مشکل خواهد کرد.
همان طور که می دانید تردمیل کاربردهای متفاوتی برای کاربران خود دارد، افراد می توانند از جنبه دستیابی به سلامتی و تندرستی و هم برای رسیدن به تناسب اندام از این دستگاه به راحتی استفاده کنند. دوندگان و سایر ورزشکاران رشته های ورزشی دیگر برای بالا بردن سطح استقامت بدن خود و هماهنگی عضلات نیز به راحتی می توانند از تردمیل استفاده کنند.


سه شنبه 02 خرداد 1396 - 10:27
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
پرش به انجمن :


تماس با ما | مصارف پزشکی تردمیل را بیشتر بشناسیم | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS